Összes oldalmegjelenítés

2012. február 29., szerda

Kész!

Persze nem jár a motor, nem repesztek még a kis Csepelen boldogan, de minden, amit otthon meg tudtam csinálni rajta (egy pár jelentéktelen apróságtól eltekintve) elkészült. Négy kupacba került minden alkatrész:
  • A fényezésre várók
  • A krómozásra várók
  • A horganyozásra várók
  • A vegyi barnításra várók
A fényezésre várókkal csak kevés dolgom volt. A homokszórás megoldotta a munka nagyját. A hátsó fékdobon, ahol a lánckerékkel összehegesztették valamikor, a ronda hegesztés nyomait kellett eltüntetni. Nemcsak csúnya volt, hanem a lánchoz is hozzáért. Ezt két este szép óvatosan síkba köszörültem. A kormányt és a kuplungkart is össze kellett "szoktatni", külön forrásból származtak és a kar picit görbe is volt. Szinte szerszám sem kellett a vissza görbítéshez, olyan puha anyagból vannak ezek az alkatrészek... A nagy kupac fényezendő alkatrész most az Old Motorsnál van, hogy Ati nekiálljon a lakatolásnak, eltüntessen lyukakat, pótoljon törött pálcákat, javítson horpadásokat, mielőtt a fényezőhöz kerülnek. 2 hét lakatolás, 2 hét fényezés. Ennyit mondtak... kíváncsi vagyok, sikerül-e. Ha igen, rövidesen egy ilyen minőségű motorom lesz (ennek a Pannóniának éppen most fejezték be a fényezését az Old Motors-nál):


A krómozandókat sok lépcsőben csináltatom, mert az Old Motors tanácsát megfogadva, minden fázist a szerintük legszebben dolgozó műhelyekbe viszek. Így először Csepelen lemarták az alkatrészekről a régi krómot. Seregélyesen felcsiszolják rövidesen, majd Kecskemét mellett krómozzák. Az alkatrészek most a régi krómtól megtisztítva az Old Motors-nál várják, hogy értük jöjjön a seregélyesi csiszoló.


A horganyozásra és vegyi barnításra váró alkatrészekkel volt a legtöbb munkám arányaiban, ezeket nekem kellett megtisztítanom, megcsiszolnom, hiszen ezek az alkatrészek csak egy vékony felületi kezelést kapnak, amúgy maradnak olyanok, amilyenek fémtisztán. Drótkoronggal megpucoltam mindent és ezek most arra várnak, hogy a tököli barnítóhoz, illetve a Soroksári horganyozóhoz kerülhessenek. Azért mondtam, hogy hátra van még egy pár jelentéktelen munka, mert a fékrugókat és a hátsó fékkulcs csapját még meg kell pucolnom. Az mindenesetre valószínű, hogy hamarabb lesznek kész, mint a fényezendők... a barnító 24 órás átfutással dolgozik például...

Az egyik legfontosabbról még nem esett szó: A blokk is szépen készülget. Homokszóráson és gyöngyszóráson esett át, ettől matt színű lett. Sajnos az alumínium helyenként oxidálódott az elmúlt 55 év alatt, ezek a helyek kis kráterekként látszanak a blokkon, szerencsére annak az alsó részén, nem lesznek nagyon szem előtt. Nem akarom kicsiszoltatni ezeket, mégiscsak öreg motor ez...


A hengerfúrás elkészült, a hengerfejjel is össze lett csiszolva, a főtengely felújítás is megvan, jöhet az összeszerelés!

Azt, hogy kész, persze nem kell komolyan venni, de majdnem üres a garázs és már csak egy földimogyorós dobozban vannak rozsdás alkatrészek, minden egyéb tiszta!

Közben a papírozással is haladok, jövő héten lesz a póthagyatéki tárgyalás az örökösökkel, ami után hivatalosan is megvehetem a motort, utat nyitva ezzel az üzembe helyezésnek! A KRESZ vizsgám holnapután lesz, utána kezdődhet a gyakorlat, így remélem, mire a motor összeáll én is készen leszek! Még valami stílszerű nyitott sisakot kell vennem, mert a Shark zárt sisak, amit az MNR-ben hordok enyhén szólva anakronisztikus lenne... :) Az AGV most jött ki egy nyitott sisakkal, amihez bőr szemüveg is tartozik, az biztonsági szempontból is megfelelő, nem csak dísz, és kb. menne is a motorhoz. Nem olcsó, ezért hezitálok, de ahogy mondani szokták, annyiért végy sisakot, amennyit a fejed ér...
Most viszont megyek tanulni, hogy a balról jövő villamosnak van-e elsőbbsége vagy a szemből forduló kukásnak...

1 megjegyzés:

  1. Dobos Attila dobosattil@freemail.hu2023. április 13. 14:23

    szia,fel lehet újitani az eredeti fötengelyt?

    VálaszTörlés