Az alkatrészek szétválogatása után elvittem a fényezendőket a
homokszóróba (XI. kerület Gépész u. 36.), két nap alatt meg is lettek vele. Az eredménnyel elégedett vagyok, bár
egy-két apró folt kimaradt a vázon, de azt egy fél perc
csiszolópapírral meg lehet oldani...




Emlékeztetőül, így néztek ki korábban:



A változás szemmel látható és végre nem koszol mindent össze a rozsda a garázsban...
A krómozandó alkatrészeket (nem sok ilyen van) elvittem egy krómozóhoz Csepelre, hogy marják le róla az eredeti krómot. Remélem a jövő héten ez is kész lesz, utána küldhetem a csiszolóhoz, majd egy másik krómozóhoz aki a végső króm réteget viszi fel az alkatrészekre.
Én pedig azokkal az alkatrészekkel haladok, amik horganyzásra vagy barnításra, esetleg polírozásra várnak...
A villa kifliket Brigéciolban áztattam, míg tiszták nem lettek. Már csak csiszolgatni és polírozni kell őket egy pár órán át...

A
kormányszorító igazából nem
típushelyes, a
D-Csepelre fekete bakelit kellene, de ez volt a motorhoz. Feketére volt festve, elég ütött kopottnak nézett ki.
Fékfolyadékba áztattam egy éjszakára, leoldotta a festéket simán, csak le kellett törölni, aztán csiszolgattam (600-as, 800-as és 1200-as
csiszolópapírral), majd felpolíroztam. Szép ez így nagyon. Majd ha találok szép bakelit szorítót, lecserélem, addig marad ez.

A jövő héten talán már a lakatoshoz / fényezőhöz (Old Motors lakatol, a fényező is rajtuk keresztül lesz majd) kerül a sok homokszórt alkatrész, addig a fűtött garázsban lazíthatnak.
A motorblokk homok- és gyöngyszórása is elkészült. Még nem láttam, állítólag az oxidálódott foltokat a blokk alján kráteressé alakította a szórás, de hát ezzel nincs mit tenni... egy 55 éves motorról van szó, nem lehet csillogó-villogó, a használat nyomait nem is akarom eltüntetni feltétlenül... ha lesz róla képem, természetesen jelentkezem. Addig csiszolgatás, polírozás, várakozás.
Ja, és a januári Old Motors akcióban megvettem minden gumialkatrészt, bowdent és elektromos kábelt is!


Nos, mára ennyi, legközelebb remélem további szépülő alkatrészeket tudok mutatni. Addig tanulom a KRESZT tovább... 1600 kérdés... jajj!
Üdv!
VálaszTörlésÉrdeklődnék, ugyanis a birtokomban van egy D Csepel 125-ös, ami felújításra vár. Jelenleg lecsiszoltam mindent, szétszedtem darabokra. Most a homokszórásra várok. Nem tudom, hogy korabeli szakirodalmak vannak-e a motorról valahol, mert egyenlőre vaktában innen onnan kérdezgetve kezdtem el a felújítást és nem vagyok tisztában felújítási folyamatokkal. Ebben kérnék segítséget.
Előre is köszönöm!